.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه مشترک مدیران کل کتابخانه های عمومی و اوقاف مازندران مطرح شد؛
کتابخوانی نیازمند بهره مندی بیشتر از موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با وی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مازندران، حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران جهت تبریک انتصاب و آغاز همکاری های سازمانی در دفتر مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان حضور یافت.

حجت الاسلام علیزاده در این دیدار با اشاره به وقف هایی که پیش از این در زمینه کتاب و کتابخانه های عمومی اتفاق افتاده است، موقوفات فرهنگی در استان را چشمگیر توصیف نمود.

وی وقف کتاب، زمین و ساختمان به عنوان کتابخانه عمومی را سیره علما در فرهنگ ایران و اسلام برشمرد و اظهار داشت: خیرین مازندرانی با بهره مندی از آموزه های دینی اقدامات مهمی در زمینه وقف کتاب و کتابخانه داشته اند و انتظار می رود با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی، موارد متعدد اهدایی در قالب وقف انجام پذیرد.

مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران نیز ضمن تشکر از حجت الاسلام علیزاده و با ارائه پیشنهاد برگزاری نشست مشترک مدیران کتابخانه های عمومی و اوقاف مازندران، این نشست را مقدمه خوبی برای آغاز همکاری های مناسب و بهره مندی از ظرفیت دو مجموعه جهت پیشبرد اهداف مهم دینی و فرهنگی برشمرد.

وی ارتباط وقف و کتابخانه های عمومی را سنت حسنه و دیرینه ای نامید که می تواند با فرهنگ سازی بطور شایسته تری دنبال شود.

عمرانیرواج کتابخوانی و گسترش کتابخانه های عمومی را زیبنده نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: موقوفات در طول تاریخ همواره به کمک ترویج احکام اسلامی آمده اند و کتابخوانی به عنوان نیاز امروز جامعه اسلامی، نیازمند بهره مندی بیشتر از موقوفات است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی افزود: نهادینه سازی اصول فرهنگی در یک جامعه تنها با سیاست های یک سازمان و نهاد ممکن نیست و همکاری همه ارگان ها، سازمان ها و نهادهای فرهنگی را با همدلی و همزبانی جامعه می طلبد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.214 seconds.